Carrus
Sveriges ledande intäktskonsult

Aktuellt

Nu och tidigare

 

Följ vad som händer – Läs Intäktsbrevet eller gå direkt till de mest lästa artiklarna

 

Vårt senaste event – Kundvärde och LoU

En av Sveriges mest spännande företagsledare berättade hur de har börjat en konverteringsprocess från traditionellt marknadsagerande till erbjudanden med skarpare och mer omfattande tjänster för strategiska kundgrupper.

Deltagarna hakade på och det blev en hel del sagt om hur man ska agera för att få mer betalt för sina kundvärden.

För att läsa mer, klicka här.

Intäktsinspiration inför 2014

Koncernchefen för Ramirent, Magnus Rosén, inledde med en inspirerad berättelse om det stora förändringsarbete som pågår sedan 2009. ”Från uthyrare av utrustning till servicelösningar”. Det övergripande målet var Ett Ramirent, att få alla 11 bolagen att jobba på ett likartat sätt med utifrån en gemensamma plattform med synsätt och regelverk inom tio områden. Ramirent har kommit igång bra och har på fyra år vuxit till 7 miljarder SEK i omsättning och mer än dubblat sina marginaler.

Efter frågestunden fortsatte Mats Walberg, Carrus, med ett case om hur en internationell säljkår mycket framgångsrikt hade optimerats: ”Organisationsutveckling för ökad Intäktsproduktivitet”.

Träffen avslutades med ett inlägg av Carrus VD Max Hüttner — ”Detta vill kunderna betala för”

 För att läsa mer, klicka här.

Är det dags att skaffa en Chief Customer Officer? 

”Also referred to as a variety of other titles including chief experience officer and VP of customer experience, the cross-departmental executive-level role is implemented as an antidote to traditional business models that have been more concerned with products and pricing models than with the customer experience.”
Läs mer här.

 

Törs man föreslå en strategi för strategisk upphandling?

Ett inlägg i debatten om upphandling, med eller utan LoU, av Max Hüttner – VD Carrus Management AB.

Ta mig till artikeln hos SKL Kommentus Inköpscentral.

 

Säljeffektivitet.

Vi har just startat en företagsspecifik träning i säljeffektivitet för en kund som en del av ett större projekt. Träningen är helt anpassad till det strategiska förändringsprogram, baserat på mer lönsamma affärer, som utvecklades och lades fast i ett tidigare steg i projektet.

Vill du veta mer kontakta, Ulf Ryde.

Vill du veta mer om vad som händer på intäktsområdet, kontakta oss.