Carrus
Sveriges ledande intäktskonsult

Vassa intäktscitat

Alla företag jobbar med att öka sitt resultat, men det är inte alla som drivs av att  skapa ett lyft genom att utveckla intäktsarbetet. Vi samlar träffsäkra citat som kan hjälpa oss alla att få ideer och inspiration för våra egen intäktsjakt.

Kundvärden

Det är i integreringen mot viktiga kunder som nya, vinnande kunderbjudanden skapas och kan kommuniceras

  • Björn Axelsson, Handelshögskolan, Stockholm

 

Tjänsteföretag får betalt för sina värden när man är överens med kunderna om förväntningarna och har gemensam koll på utfallet

  • Håkan Bryngelson, Styrelseproffs

 

En kundnära affärsstrategi behöver inte bara en kundstark organisation i försäljning och Key Account Management, utan också i service och synlig kvalitet hos kunderna.

  • Göran Gezelius, Styrelseproffs

 

Prissättningsarbete

Att metodiskt gå från Cost+ till Value+ medför faktiskt ett styrelseansvar, för annars kan marginalerna från produkt- och kanske tjänsteförsprång ges bort.

  • Gunnar Brock, Styrelseproffs

 

Det kunderna är beredda att betala för är världens bästa mätinstrument med mjukvaror och med tjänster när dessa ger snabba svar på var och hur de kan lösa problem i sina processer.

  • Ola Rollén, Hexagon

 

Intern affärsstyrning

Revenue Governance är att ha koll på olika typers tillväxt – så att man inte tror att det bara är volymutveckling som säkrar lönsamhet

  • Göran Atterling, Menigo

 

Styrelsens strategiska scenarios gäller också intäktsberedskap!

  • Sigrun Hjelmquist, Styrelseproffs

 

Försäljningsarbete

Det är först när säljarna klarar metodiska behovs- intervjuer för var och en av våra strategiska kunder och segment, som vi kan visa vad vår lösning är värd – just för dem!

  • Magnus Rosén, Ramirent

 

Tillväxten i värde i affärerna med utvalda kunder bygger på systematisk styrning just mot de relevanta kontaktytorna hos kunderna.

  • Roger Berggren, Leax Group

 

Starkare kundrelationer gör det möjligt att bygga affärsmannaskapet på nyttan för dem, dvs. mer än på fördelarna med vår teknik

  • Johan Skantze, Traction

 

Vilken väg man än väljer för att lyfta intäktsarbetet med utgångspunkt i värdet för kunderna, så finns det rutinerade och kompetenta affärsansvariga som engagerar sig för att visa möjligheterna.